10. mája 2015

Gaštanovo-malinové kocky bez múky



Gaštanový korpus bez múky sa dá použiť na rôzne spôsoby. Ja som si k nemu tentokrát vymyslela niečo svieže, ľahké, ovocné,  vhodné podľa mňa aj pre detskú návštevu, ktorú som vtedy očakávala. Na korpus stačí len jedno gaštanové pyré a 4 vajíčka, naozaj tam netreba pridať nič iné a určite sa podarí.


Ingrediencie:
Gaštanový korpus-
  • 250g gaštanového pyré
  • 4 vajíčka
malinová plnka-
  • 300g malín (na veľký plech 400g)-Môže byť aj menej ale doplníme vodou
  • 1 zlatý klas (na veľký plech 2ks)
  • 100ml vody
  • 50g trstinového cukru (môže byť aj biely)
jogurtová plnka-
  • 500g bieleho jogurtu
  • 1 PL cukru
  • 1 balíček vanilkového cukru (nemusí byť)
  • 1 želatínový stužovač

Postup:

Na gaštanový korpus si oddelíme vajíčka. Žĺtka vyšľaháme do penista, pridáme rozmrvené gaštanové pyré a zašľaháme do žĺtok. V druhej miske vyšľaháme bielka so štipkou soli na tuhý sneh. Bielkový sneh potom opatrne zapracujeme do žĺtkovo-gaštanovej hmoty. Takto pripravené cesto vylejeme do štvorcovej formy alebo na plech, ktorý sme si vystlali papierom na pečenie. Pečieme pri 170° približne 30 minút.
Malinové želé si pripravíme uvarením zlatého klasu s malinovým pyré vodou a cukrom. Ja som maliny nepasírovala, kto chce čisté pyré prepasíruje a pridá viac vody. Uvarené želé necháme chvíľu vychladnúť a natrieme na celý korpus.
Na jogurtovú plnku si zmiešame biely jogurt s cukrom a želatínovým stužovačom(za studena). Keď jogurt začne tuhnúť, môžeme plnku naniesť na malinové želé.
Zákusok dáme na chvíľu stuhnúť do chladničky a až potom rozkrájame. Vrch som ozdobila čerstvými malinami ale hodí sa určite aj postrúhaná čokoláda alebo granko.


Dobrú chuť!!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára